Självkänsla

Jag har en bok av Mia Törnblom som heter Självkänsla nu! Jag tycker det är en bra bok, den inspirerar mig.

Jag följer hennes råd i perioder och då skriver jag i min bok 3 bra, 3 tack och 3 hjälp varje dag.

3 bra innebär att skriva 3 bra saker jag gjort under dagen. Det är inte alltid så lätt att komma på 3 bra saker jag gjort, men efter en del funderande, så funkar det. Det måste inte vara sensationella saker, utan helt enkla saker.

3 tack innebär att skriva 3 saker som jag är tacksam över. Det är ganska lätt för det mesta, jag är nog ganska tacksam över mycket. När jag skriver dessa Tack, fylls jag alltid av stor tacksamhet och inser hur mycket jag faktiskt är tacksam för.

3 hjälp innebär att skriva 3 saker jag känner att jag behöver hjälp med. Jag ber helt enkelt Universum om hjälp.

Med dessa rader gör jag liksom ett bokslut för dagen och får ofta därmed en bättre början på morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0