Affirmationer

Många av våra tankar, kan man se som affirmationer. Många tankar återkommer flera gånger om dagen. Mycket av det vi hör på radio och tv kan bli våra affirmationer, eftersom vi hör dem flera gånger om dagen.

Det sägs att jag blir mina tankar, det jag tänker, kommer till mig.

Massmedia tar ofta upp negativa händelser. Vi lyssnar, vi förfäras, vi pratar om det negativa som hänt, vi pratar om det hemma och på jobbet. Vi kan höra dessa negativa händelser 20-30 gånger om dagen. Världen blir en negativ plats! Naturligtvis är det viktigt att hänga med i vad som händer i världen, men vi måste inte göra det till vårt mantra!

Det händer säkert många helt fantastiskt positiva saker också runt om i världen, men hur ofta hör vi om det i massmedia?

Jag skulle vilja höra om positiva händelser lika ofta (eller mer) som om negativa händelser.

Jag ska tänka fler positiva tankar än negativa, varje dag! Mina tankar är mina affirmationer!

Det jag tänker, kommer till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0