Var sann i ditt tal

När du är sann, tar du ansvar för dina handlingar, men du dömer eller klandrar inte dig själv.

Att vara sann i sitt tal innebär att inte använda orden mot sig själv. Om jag möter dig på gatan och kallar dig dum, kan det tyckas att jag använder ordet mot dig. Men egentligen använder jag det mot mig själv eftersom du kommer att avsky mig för detta, och att du avskyr mig är inte bra för mig. Därför: Om jag blir arg och med hjälp av mina ord sänder alla mina giftiga känslor mot dig, använder jag ordet mot mig själv.

Använd orden för att dela med dig av din kärlek. Börja med dig själv, tala om för dig själv hur underbar du är, hur fantastisk du är. Tala om för dig själv hur mycket du tycker om dig.

Var sann i ditt tal.

                             Källa: Fyra grundstenar till ett bättre liv av Don Miguel Ruiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0