Drömbok

Jag har min drömbok liggande bredvid sängen, för att jag lätt ska kunna skriva ner drömmen så fort jag vaknar. 
Ibland när jag vaknar och minns drömmen, så tänker jag att jag ska skriva ner den när jag vaknar på morgonen. Men då har drömmen försvunnit ur minnet, fast jag mindes den så tydligt innan! Så numera har jag bok och penna intill sängen och när jag ska skriva, kanske mitt i natten, tänder jag en svag lampa så att jag inte vaknar riktigt, för då kan drömmen också försvinna snabbt. Jag skriver datum på drömmen också. Ibland är det svårt att se vad jag har skrivit i det dåliga ljuset och med sömndruckna ögon, men då är det ändå lättare att minnas och då skriver jag ibland om drömmen, föratt kunna läsa den lättare en annan gång. Datum är bra när man senare ska tolka drömmen, för att kunna relatera till vad som hände i verkligheten under den tid jag drömde.
                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0