Ekorrhjulet

Att bara springa runt, runt i sitt ekorrhjul, kan ha sina fördelar. Man slipper fundera djupare på livet bl. a.

När ekorrhjulet stannar, som vid en ledighet t.ex., då går liksom luften ur mig. Jag upptäcker en massa nya tankar som inte har fått plats eller tid tidigare, medan hjulet snurrade. Det brukar vara då jag kommer underfund med att jag bara har låtit livet/hjulet rulla på, utan reflektion. Jag har inte tagit mig tid till eftertanke medan hjulet rullar på. Nu är det dags att ändra på det! Hädanefter ska jag stoppa hjulet med jämna mellanrum, för att reflektera!

"Livet är det som händer
medan du gör upp andra planer."

- John Lennon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0